Центр кар’єрного розвитку

Тематичний  День відкритих дверей в дистанційному форматі «Енергоефективність  та її реалізація у професійній підготовці ДНЗ ” РЦПО інноваційних технологій будівництва та промисловості “. 

   27 квітня 2023 року в ДН «РЦПО інноваційних технологій будівництва та промисловості» пройшов день відкритих дверей в дистанційному форматі. Захід був тематичний:  «Енергоефективність  та її реалізація у професійній підготовці ДНЗ ” РЦПО інноваційних технологій будівництва та промисловості “.  Відбулось ознайомлення з поняттями енергозбереження та енергоефективність. Одночасно була представлена презентація професій центру  і ознайомлення з місцями можливого працевлаштування, також була проведена рефлексія у формі інтерактивної гри, а саме вікторини.. Організатори заходу запросили на зустріч випускників різних років, щоб вони з перших вуст поділилися своїми історіями вибору напрямку навчання та професії.

Зустріч пройшла цікаво, пізнавально та насичено!

Профорієнтаційний онлайн захід

13 квітня 2023року педагогічні працівники ДНЗ «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості» в рамках профорієнтаційної роботи провели онлайн захід для учнів 9-х та 11-х класів шкіл Слобідського району м. Харкова. На цьому заході були представлені професії: Лицювальник-плиточник. Майстер виробничого навчання Попроцька Наталія Юріївна та викладач біологіі та хімії Ніколенко Наталія Юріївна підготувала для учнів шкіл презентацію, відеоролик переглядаючи які, учні мали  можливість ознайомитись з закладом освіти, отримати інформацію про професії. Також, здобувач освіти нашого центру поділився своїми враженнями, що до навчання з цих професій. На завершенні заходу, була проведена інтерактивна гра, в якій діти з задоволенням прийняли участь.

Профорієнтаційний онлайн захід

11 квітня 2023року педагогічні працівники ДНЗ «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості» в рамках профорієнтаційної роботи провели онлайн захід для учнів 9-х та 11-х класів шкіл м. Харкова та Харківської області. На цьому заході була представлена професія: Електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж. Майстер в/н Муханова О.В. та викладач професійно- теоретичної підготовки дисциплін електротехнічного напрямку Пікалов О.О., підготували для учнів шкіл презентацію, відеоролик переглядаючи які, учні мали можливість ознайомитись з закладом освіти, отримати інформацію про професію. Також, здобувачі освіти нашого центру поділилися своїми враженнями, що до навчання з професій. На завершенні заходу, була проведена інтерактивна гра, в якій діти з задоволенням прийняли участь.

Профорієнтаційний онлайн захід

06 квітня 2023року педагогічні працівники ДНЗ «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості» в рамках профорієнтаційної роботи провели онлайн захід для учнів 9-х та 11-х класів шкіл Індустріального району м. Харкова та для учнів Малинівського опорного ліцею № 1 Чугуївського району Харківської області На цьому заході була представлена професія: Столяр. Майстер в/н Баштовий М.Г. та викладач фізики та астрономіі Слюта Д.С. підготували для учнів шкіл презентацію, відеоролик переглядаючи які, учні мали можливість ознайомитись з закладом освіти, отримати інформацію про професію. Також, здобувачі освіти нашого центру поділилися своїми враженнями, що до навчання з професій. На завершенні заходу, була проведена інтерактивна гра, в якій діти з задоволенням прийняли участь.

 

Профорієнтаційний онлайн захід

04 квітня 2023року педагогічні працівники ДНЗ «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості» в рамках профорієнтаційної роботи провели онлайн захід для учнів 9-х та 11-х класів шкіл Індустріального району м. Харкова. На цьому заході була представлена професія: Перукар (Перукар- модельєр). Майстри в/н Шрамова К.Є., Сінельникова І.Ф. підготували для учнів шкіл презентацію, переглядаючи які, учні мали можливість ознайомитись з закладом освіти, отримати інформацію про професію. Також, здобувачі освіти нашого центру поділились своїми враженнями, що до навчання з професії Маляр. На завершенні заходу, була проведена інтерактивна гра, в якій діти з задоволенням прийняли участь.

Профорієнтаційний онлайн захід

31березня 2023року педагогічні працівники ДНЗ «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості» в рамках профорієнтаційної роботи провели онлайн захід для учнів Спеціальної загальноосвітньої школи- інтернату І-ІІ ступені № 2 для дітей з особливими освітніми потребами м. Харкова. На цьому заході була представлена професія: Озеленювач. Майстер в/н Никоненко Т.В. та викладач української мови та літератури Бочко О.В. підготували для учнів презентацію, відеоролик переглядаючи які, учні мали можливість ознайомитись з закладом освіти, отримати інформацію про професію. Випускники нашого центру поділились своїми враженнями, що до навчання з професії Озеленювач, також учням було представлено мотивуючий відеоролик « Я ЦЕ – МОЖУ». На завершенні заходу, була проведена інтерактивна гра, в якій діти з задоволенням прийняли участь.

 

Профорієнтаційний онлайн захід

27березня 2023року педагогічні працівники ДНЗ «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості» в рамках профорієнтаційної роботи провели онлайн захід для учнів 9-х та 11-х класів шкіл Індустріального району м. Харкова. На цьому заході була представлена професія: Маляр. Майстер в/н Гончаренко С.М. та викладач історії Губарєва С.С. підготували для учнів шкіл презентацію, відеоролик переглядаючи які, учні мали можливість ознайомитись з закладом освіти, отримати інформацію про професію. Також, здобувачі освіти нашого центру поділились своїми враженнями, що до навчання з професії Маляр. На завершенні заходу, була проведена інтерактивна гра, в якій діти з задоволенням прийняли участь.

                                                        Профорієнтаційний онлайн захід
23березня 2023року педагогічні працівники ДНЗ «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості» в рамках профорієнтаційної роботи провели онлайн захід для учнів 9-х та 11-х класів шкіл Слобідського району м. Харкова. На цьому заході була представлена професія: Монтажник гіпсокартонних конструкцій. Майстер в/н Кіяшко О.Л та викладач фізики та астрономіі Слюта Д.С. підготували для учнів шкіл презентацію, відеоролик переглядаючи які, учні мали можливість ознайомитись з закладом освіти, отримати інформацію про професію. Також, здобувачі освіти нашого центру поділилися своїми враженнями, що до навчання з професій. На завершенні заходу, була проведена інтерактивна гра, в якій діти з задоволенням прийняли участь.

Профорієнтаційний онлайн захід

21березня 2023року педагогічні працівники ДНЗ «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості» в рамках профорієнтаційної роботи провели онлайн захід для учнів 9-х та 11-х класів шкіл Індустріального району м. Харкова.На цьому заході була представлена професія: Штукатур. Майстер в/н Введенська Л.І. та викладач інформатики та інформаційних технологій Якименко О.В. підготували для учнів шкіл презентацію, відеоролик переглядаючи які, учні мали можливість ознайомитись з закладом освіти, отримати інформацію про професію. Також, здобувач освіти нашого центру поділився своїми враженнями, що до навчання з професії Штукатур. На завершенні заходу, була проведена інтерактивна гра, в якій діти з задоволенням прийняли участь.

Профорієнтаційний онлайн захід

16 березня 2023року педагогічні працівники ДНЗ «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості» в рамках профорієнтаційної роботи провели онлайн захід для учнів 9-х та 11-х класів шкіл Індустріального району м. Харкова. На цьому заході були представлені професії: Електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних машинах. Електрогазозварник. Викладач спеціальних дисциплін Шекула Олена Володимирівна підготувала для учнів шкіл презентацію, відеоролик переглядаючи які, учні мали можливість ознайомитись з закладом освіти, отримати інформацію про професії. Також, здобувач освіти нашого центру поділився своїми враженнями, що до навчання з цих професій. На завершенні заходу, була проведена інтерактивна гра, в якій діти з задоволенням прийняли участь.

 

Профорієнтаційний онлайн захід

  14 березня 2023року педагогічні працівники ДНЗ «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості» в рамках профорієнтаційної роботи  провели онлайн захід для учнів 9-х та 11-х класів шкіл Немишлянського району м. Харкова.

На цьому заході були представлені професії: Електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних машинах. Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів.

Майстер виробничого навчання Кітіціна Карина Віталіївна підготувала для учнів шкіл презентацію, відеоролик переглядаючи який, учні мали можливість ознайомитись з закладом освіти, отримати інформацію про професії. Також, здобувач освіти нашого центру поділився своїми враженнями, що до навчання з цих професій. На завершенні заходу,  була проведена інтерактивна гра, в якій діти з задоволенням прийняли участь.

 

АЛГОРИТМ ВИБОРУ ПРОФЕСІЇ

Кожна людина хоча б раз в житті обирала собі професію. Для прийняття правильного рішення при виборі професії тобі необхідно враховувати ряд факторів – власні побажання, психологічні особливості та можливості, не слід забувати й про потреби ринку праці. Для цього існує так звана “формула вибору професії”, яка в загальному вигляді показує первинний алгоритм прийняття оптимального рішення в поєднанні наступних компонентів: “хочу” – “можу” – “треба”. Розкриємо коротко суть цих компонентів.

Але кінцевий оптимальний вибір своєї професії можна зробити тільки тоді, коли ти проаналізуєш всі компоненти формули вибору професії і співставиш їх між собою та з вимогами професії до людини і вони співпадуть між собою хоча би частково

  1. “Хочу”

Намагання особистості, тобто, інтереси, нахили, мотиви, плани, професійні наміри, це те заняття, яке ти робиш з інтересом, з бажанням, за власною ініціативою (як у школі, так і в позаурочний час). Якщо вибрана справа подобається, то ти охоче будеш працювати, підвищувати свою кваліфікацію, користуватися авторитетом – і в результаті, більше зароблятимеш.

IІІ. “Треба”

Потреби суспільства, тобто, уявлення про обов’язок, моральні установки, ціннісні орієнтації, знання світу професій і про перспективні спеціальності, які користуються попитом на ринку праці, і вірогідність працевлаштування за обраною професією. Слід врахувати, що отримання статусу безробітного – невиграшний початок трудової кар’єри. Тому, вибираючи професію, потрібно узгодити свій вибір з потребами суспільства в кадрах, кон’юнктурою ринку праці.

IІ. “Можу”

Можливості особистості, тобто, стан здоров’я, наявний досвід (знання, вміння, навички), психофізіологічні якості, здібності до різних видів діяльності. Наприклад, в якихось справах ти більш успішний, довго можеш займатися цією справою не втомлюючись, а в інших, навпаки, швидко починаєш нервувати, сердитись, у тебе нічого не виходить.

 

Як тобі уже стало зрозуміло, вибір професії – це складний і відповідальний крок у житті кожного, тому його потрібно робити свідомо й обдумано. Ти вже ознайомився з формулою вибору професій, яка показує первинну логіку вибору професії. Досягнути ж своєї мети тобі допоможе детальніший алгоритм цього вибору, який передбачає наступні кроки.

  • КРОК 1

Подумай, що тебе цікавить у житті, до чого ти прагнеш, чим тобі подобається займатися, що б ти хотів робити, які професії тобі подобаються, які умови праці тебе приваблюють, що ти хотів би отримувати від своєї майбутньої професії? (звернись до “Словника професій”) Давши відповідь на ці запитання ти зробиш перший крок до правильного, свідомого вибору професії.

  • КРОК 2

Якщо ти не можеш визначити професії, які тобі подобаються, тоді уважно вивчи класифікацію професій за предметом, метою, знаряддями і умовами праці (звернись до пункту “Класифікація професій”) і щоб звузити поле пошуку “своєї” професії, зупинись на одному з п’яти типів і трьох класів професій (скористайся диференцiйно-дiагностичним і професiйно-дiагностичним опитувальником) і запиши формули “своїх” професій (див. мал. Яруси “Класифікації професій”). Звернись до спеціаліста з профорієнтації (профконсультанта чи профорієнтолога служби зайнятості) за розшифровкою твоїх формул і запиши назви професій, які зашифровані в них та ознайомся з ними (звернись до “Словника професій” чи відповідної літератури).

  • КРОК 3

Визнач свій професійний тип та відповідне професійне середовище, яке тобі підходить найкраще (скористайся методикою класифікації професій) та узгодь його з професіями, які ти визначив для себе в попередньому кроці.

  • КРОК 4

Вивчи свої професійні інтереси і нахили, мотиви вибору професії, скориставшись методиками “Карта інтересів”, ДДО, ПДО, “Мотиви вибору професії” (Звернись до пункту “Визначення своїх можливостей стосовно професії”) і співстав їх з професіями, які тобою були визначені в попередніх кроках. Якщо там були професії, які не співпали з твоїми інтересами і нахилами, то викресли їх зі свого списку, залишивши тільки ті, які потрібно поглиблено вивчити.

  • КРОК 5

Вивчи детально описи відібраних професій, поговори, по можливості, з представниками цих професій та з’ясуй, в чому зміст їхньої праці, чим вони їм подобаються. Познайомся з характером і умовами їх праці, поцікався, де вони отримували цю професію і які реальні можливості працевлаштування за ними. Спробуй, по можливості, випробувати себе в цих професіях, хоча би в змодельованих професійних ситуаціях.

  • КРОК 6

Склади перелік вимог, які висувають визначені тобою професії до людини, до її психофізіологічних і фізичних якостей та запиши їх (звернись до “Словника професій”). Визнач, наскільки всі записані тобою вимоги важливі – можливо є менш важливі вимоги, які, за великим рахунком, можна і не враховувати.

  • КРОК 7

Вивчи самого себе якомога глибше, тобто, визнач свої задатки, здібності, темперамент, риси характеру, вольові якості («Визначення своїх можливостей стосовно професії» – методики: Спеціальні здібності людини, Загальні творчі здібності, Опитувальник Айзенка, Характерологічні риси особистості, Професійно важливі риси характеру особистості, Вольова організація особистості), трудові навички (за результатами вивчення шкільних предметів та занять у гуртках, секціях, спецшколах тощо), визнач свій фізичний розвиток і стан здоров’я (звернись до лікарів).

  • КРОК 8

Дізнайся в міському (районному) та обласному центрах зайнятості про професії та спеціальності, які потрібні на ринку праці сьогодні (звернись до сторінки “Сучасний стан та перспективні потреби ринку праці Рівненщини”) та реальне працевлаштування за спеціальностями, які ти визначив для себе (звернись на сторінку “Роботодавці Рівненщини”) та визнач бажаний рівень професійної підготовки за ними (звернись до сторінки “Де отримати професію”).

  • КРОК 9

Оціни свою відповідність вимогам кожної з професій, які ти визначив і проаналізував: чи розвинені у тебе професійні якості, чи відповідають твої здібності, психологічні особливості, стан здоров’я вимогам професій, які ти хотів би обрати. Визнач, яка професія із всього списку найбільше тобі підходить за всіма пунктами вимог. Якщо вони, в основному, співпадають, або є можливість їх подальшого розвитку, тоді ти на правильному шляху. Якщо вони частково не співпадають, тоді з’ясуй, у чому причина та розроби план самовиховання і саморозвитку необхідних для цієї професії якостей. Якщо вони, на твій погляд, повністю не співпадають, тоді тобі необхідно порадитись зі спеціалістом-психологом або професійним консультантом. Враховуючи його поради, відкоригуй подальший план своїх дій.

  • КРОК 10

Визнач, які труднощі, перешкоди, помилки, протидії тих чи інших людей можуть виникнути при досягненні твоєї професійної мети (звернись до сторінки «Помилки при виборі професії»).

  • КРОК 11

Визнач основні практичні кроки до успіху: у якому навчальному закладі ти можеш отримати професійну освіту (звернись до сторінки “Де отримати професію”), як розвивати у собі професійно важливі якості (звернись до профконсультанта, педагогів), як можна отримати практичний досвід роботи за “своєю” спеціальністю (займатись у відповідних гуртках, секціях, МАН тощо), як підвищити свою професійну майстерність та конкурентоспроможність на ринку праці.

  • КРОК 12

Перед тим, як прийняти остаточне рішення, не забудь порадитися, також, з батьками, рідними, друзями, вчителями, психологом, профконсультантом, шкільним лікарем та іншими дорослими, які добре знають тебе.
Зробивши остаточний вибір, розроби план самопідготовки до зустрічі з майбутньою професією, включаючи вибір навчал

 

Відео професій ДНЗ “Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва  та промисловості”

Битва професій 2021

 

 

Електромонтажник

 

Столяр 

https://drive.google.com/file/d/1oa9UNF2AQLWxWx9Hsa3ivwAb1aycnjid/view?usp=sharing

 

Муляр

 

Квітникар-озеленювач

 

Слюсар з ремонту автомобілів

https://drive.google.com/file/d/1FO2UV4MQF_gOGEsdmmZ2T4I29SppzC9f/view?usp=sharing

 

Перукар- модельєр

 

 

Зварник

https://drive.google.com/file/d/1tjNPEcZmHkkUcEzAWB21dgcmt30PQNYY/view?usp=sharing

 

Монтажник гіпсокартонних конструкцій