ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ

ЯКЩО ВИ СТАЛИ ЖЕРТВОЮ АБО СВІДКОМ БУЛІНГУ –  ЗВЕРТАЙТЕСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ДО СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ТА ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА 93-91-63

 

 

План заходів з протидії булінгу на 2020 – 2021 навчальний рік

 

ПОРЯДОК

реагування на  випадки булінгу чи підозру про його вчинення

ДНЗ  «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості»

І.  Загальні положення

  • Цей Порядок розроблено на виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 №2657-УІІІ та з метою визначення процедури реагування на випадки булінгу, забезпечення гарантованого виконання вимог чинного законодавства і недопущення порушень у сфері освіти.
  • Булінг (цькування)- діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

ІІ. Порядок реагування на випадки булінгу чи підозру про його вчинення

  1. Всі учасники освітнього процесу повинні повідомити про випадки булінгу (цькування), які їм стали відомі або про які вони підозрюють,  керівника закладу освіти, або уповноважену особу.
  2.  У разі, якщо випадок булінгу загрожує життю і здоров’ю його учасників, негайно повідомити поліцію, у разі необхідності органи охорони здоров’я для надання екстреної медичної допомоги.
  3. Коли директор закладу освіти отримує заяву про випадок булінгу, він негайно повідомляє поліції, службі у справах дітей, батькам або законним представникам дитини.
  4. Директор видає наказ, яким визначає склад комісії з розгляду випадків булінгу (цькування). З метою неупередженого розгляду, для кожного конкретного випадку визначається новий склад комісії.
  5. Уповноважена особа фіксує заяву про випадок булінгу у журналі реагування на випадок булінгу (цькування) у закладі освіти.
  6. Комісія проводить розслідування (шляхом опитування учасників випадку, з`ясування наявності фото та відеофіксацій, підготовки висновку психологом тощо), розглядають та аналізують матеріали, визначають сторін булінгу (цькування), можливі причини випадку.
  7. Після завершення збору даних директор скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування). Члени комісії на засіданні планують заходи стабілізації психологічного клімату у колективі, формування емпатії між сторонами булінгу (цькування) та надання соціальних та психолого-педагогічних послуг сторонам булінгу (цькування), формують рекомендації для батьків або законних представників.

 

План заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу на 2019 – 2020 навчальний рік

Про затвердження плану заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу

Майстер-клас з елементами тренінгу «Булінг – не круто»

Для того щоб здобувачі освіти з ДНЗ «РЦПО інноваційних технологій будівництва та промисловості» розуміли значення поняття «булінг», вміли відрізнити булінг від жарту, проявляли почуття емпатії та переживання до людини, яка зазнає насильства, знали до кого вони можуть звернутися по допомогу,11 травня 2021 року учні групи МГШМ – 12 були запрошені на в Центральну дитячу бібліотеку   на майстер-клас з елементами тренінгу «Булінг – не круто», під час якого голова Громадської організації «Центр правозахисної та просвітницької діяльності «Бона Фідес», кандидат юридичних наук, адвокат, доцент Олег Лук’янчиков, ознайомив слухачів з формами та видами булінгу (цькування), та як протидіяти цьому явищу.

Всі учні активно приймали участь у завданнях і були толерантними один до одного.

У 2019 році набрали чинності норми закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», який визначає поняття булінгу.

Булінг (bullying, від анг. bully — хуліган, забіяка, цькування) — це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

У ДНЗ «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості» питанню протидії булінгу приділяється значна увага, проведений тиждень протидії булінгу, який розпочався із  тренінгу «СТОП БУЛІНГ» Сектору ювенальної пробації.

Спеціаліст Сектору Яна Шляхтіна розповіла учням про булінг, його наслідки та відповідальність за прояви булінгу по відношенню до однолітків.

20  вересня 2019 року в рамках тижня протидії булінгу у Державному навчальному закладі «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості» з непідробною зацікавленістю та вогниками в очах підлітки прийняли участь у тренінговому занятті на тему “Прав людини та дитини”, що провели спеціалісти ЦДП “Компас”.

Це було заключне заняття тижня протидії булінгу, яке дозволило закріпити та узагальнити знання про булінг, провило СТОП та права людини.

В наш час питання булінгу  у дівчат звучить гостріше, через конкуренцію, темперамент, підвищений рівень агресії.

19 вересня 2019 року соціальний педагог центру Дударьок Н.Ш.  в рамках тижня протидії булінгу у Державному навчальному закладі «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості» провела заняття з дівчатами-перукарями, на якому познайомила їх з поняттям БУЛІНГ, нагадала правила поведінки в групах і правила подолання конфліктних ситуацій.

18 вересня 2019 року в рамках тижня протидії булінгу у Державному навчальному закладі «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості» соціальний педагог центру провела заняття з учнями з особливими потребами, на якому познайомила підлітків з поняттям БУЛІНГ, нагадала правила поведінки в групах і правила подолання конфліктних ситуацій, та разом з учнями вивчили жест СТОП.

Протидія та попередження булінгу

Такій темі був присвячений тематичний захід, який 16 вересня 2019 року в ДНЗ «РЦПО інноваційних технологій будівництва та промисловості» провели заступник директора з НВихР Сіпневська Г.Г. та соціальний педагог Дударьок Н.Ш. Мета заходу: ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу; виховувати почуття емпатії та переживання до людини, яка зазнає цькування; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки.

Участь у  Всеукраїнському відкритому онлайн-уроці «Європа починається з тебе» приуроченому до святкування Дня Європи в Україні

15 травня 2019 року учні  ДНЗ «РЦПО інноваційних технологій будівництва та промисловості» взяли участь у  Всеукраїнському відкритому онлайн-уроці «Європа починається з тебе» приуроченому до святкування Дня Європи в Україні та спрямованому на популяризацію європейських демократичних цінностей та європейської інтеграції серед учнівства, формування «європейської свідомості» та відчуття «громадянина Європи», усвідомлення серед молодих українців своєї приналежності до Європи.

Тренінг «Стоп булінг»

14 травня 2019 року соціальний педагог ДНЗ «РЦПО інноваційних технологій будівництва та промисловості» Дударьок Н.Ш. провела тренінг « Стоп булінг», на якому учні ознайомилися з поняттям, видами та структурою булінгу. Під час заходу підлітки взяли участь у вправах, завдяки яким змогли себе відчути і в ролі жертви цькування, і  в ролі  агресора були. Також вони дізналися про адміністративну відповідальність за булінг та визначилися, куди звертатися за допомогою, якщо стали об’єктом приниження або свідком цього. А також намалювали символічні «долоньки доброти», на яких записали свої ідеї, як підтримати того, хто став об’єктом цькування. Хочеться сподіватися, що думки, висловлені учнями, зроблять їх небайдужими до такого явища, як булінг.

Інформаційна книжкова поличка «STOP BULLYING»

Однією з актуальних проблем сьогодення є прояви насильницької поведінки в буденному житті, зокрема і у школі. Будь-який  підліток несподівано для себе може опинитись у ситуації, коли його ображають, висміюють чи бойкотують, або ж навпаки, може сам приєднатися до тих, хто знущається над іншою дитиною. Це явище прийнято називати «булінгом» (з англійської мови булінг у перекладі — залякування, цькування).  З метою навчити  учнів, толерантності, вмінню вчасно виявляти ознаки насильницької поведінки бібліотекар Данилова Н.Ю.  підготувала інформаційниу книжкову поличку «STOP BULLYING».