Психологічна служба

Звіт роботи практичного психолога за 2016-2017н.р.

Аналіз работи практичного психолога


Всесвітнній День Здоров’я

06 квітня 2017 року, в рамках Всесвітнього Дня Здоров’я, Центр денного перебування “Компас” разом з практичним психологом – Порунковою Ю.О. в ДНЗ «Харківський ПЛБТ» для учнів ліцею провели лекцію з елементами тренінгу з профілактики соціально небезпечних захворювань. Важливою частиною заходу став Експрес-тест на гепатит “С” та сифіліс. Всі залишились задоволені, отримали нову інформацію та закріпили свої знання.

Завершено цикл тренінгів з подолання агресії «Приборкати дракона» 

21 лютого 2017 року практичним психологом ДНЗ «Харківський ПЛБТ»  – Порунковою Ю.О. та студентами УІПА факультету «Практична психологія» було завершено цикл тренінгів з подолання агресії «Приборкати дракона».

У тренінгу приймали участь 20 учнів І і ІІ курсу.

Учасники тренінгу розвивали свої комунікативні навики, творче мислення, вчилися співпраці, взаємодії в групі.  За результатами вторинної діагностики виявлено зниження рівня агресії у цих учнів, розвиток позитивного, толерантного спілкування.

Групова консультація для практичних психологів та соціальних педагогів

ПТНЗ Харківської області

16 лютого 2017 року практичний психолог – Порункова Ю. О. взала участь у  груповій консультації: «Ведення аналітичної звітності практичних психологів і соціальних педагогів за допомогою інноваційних технологій». У груповій консультації взяли участь 27 працівників психологічної служби системи ПТНЗ Харківської області, під час якої йшлося про створений хмарний сервіс, який надає фахівцям соціально-психологічної служби можливість віддаленої обробки та зберігання даних психодіагностичних досліджень учнів ПТНЗ. Також, були надані рекомендації щодо оформлення аналітичного звіту роботи соціально-психологічної служби за навчальний рік.

Цикл тренінгових занять «ПРИБОРКАТИ ДРАКОНА»

З 23 січня 2017 року в ДНЗ «Харківський ПЛБТ» практичним психологом ліцею – Порунковою Ю.О. та студентами УІПА факультету «Практична психологія» для учнів 1 курсу було розпочато цикл тренінгових занять зі зниження агресії «ПРИБОРКАТИ ДРАКОНА».

Цикл тренінгу складається з 10 занять, які проводитимуться 2 рази на тиждень по 1 годині, в залежності від стану учнів та складності пропонованих вправ. Основний зміст занять складають ігри і психо-технічні вправи, спрямовані на зниження агресивності підлітків через розвиток комунікативних навичок, соціальної компетентності, рефлексії та позитивних способів дії в різних конфліктних ситуаціях. Необхідним елементом всіх занять будуть психовправи на розвиток групових структур і процесів, підтримання позитивного клімату в групі, згуртування і організаційне розвиток спільноти підлітків.

Графічна методика «КАКТУС»

20 січня 2017 року  в ДНЗ «Харківський ПЛБТ»  студенти УІПА факультету «Практична психологія»  з метою дослідження емоційно-особистісної сфери підлітка, виявлення наявності агресії, його направленості і інтенсивності, для учнів І курсу провели графічну методику «КАКТУС».

Курс лекцій по профілактиці наркоманії

9 листопада 2016 року на базі ліцею спільно з «Фондом Спасіння дітей та підлітків України від наркотиків» був завершений курс лекцій для учнів ліцею на тему: «Правда про наркотики».

Протягом жовтня та початку листопада лектор Фонду Лунін М.І. прочитав лекції про шкідливий вплив наркотиків на організм людини учням І курсу. В результаті проведеної роботи, президент «Фонду Спасіння дітей та підлітків України від наркотиків» Міславська І.Б. надала сертифікат ДНЗ «Харківський ПЛБТ» про повний обсяг проведеної роботи направленої на профілактику наркоманії протягом 2016/2017 навчального року серед учнів І курсу.

Лекція про наркотики

1 листопада  2016 року в ДНЗ «Харківський ПЛБТ» спільно з «Фондом Спасіння дітей та підлітків України від наркоманії» була проведена лекція з учнями I курсу на тему «Правда о наркотиках»

Тренінг «Вирішення конфліктів»

12 квітня 2016 року на базі нашого ліцею, була проведена бесіда з елементами тренінгу на тему “Вирішення конфліктів” фахівцем і практичним психологом організації “Ла Страда-Україна” з групою 1ШМ-11.

Захід щодо формування правової свідомості особистості

23 лютого 2016 року в ліцеї відбувся захід щодо формування правової свідомості особистості на тему «Хто володіє знаннями права, той володіє світом».

Під час заходу була проведена лекція соціальним педагогом на тему «Співвідношення норм права та норм моралі», проведена гра команд «Хто володіє знаннями права, той володіє світом», після гри відбувся перегляд відеофільму «Прихована правда», як проходить життя за гратами, підбиття підсумків, оголошення переможців, дружнє чаювання.

Інтерактивна гра «Крок за кроком»

10 лютого 2016 року в залі засідань, практичним психологом була проведена інтерактивна гра «Крок за кроком» з учнями з девіантною поведінкою. Настольна гра «Крок за кроком» сприяє набуттю учнями певного комплексу знань та формуванню у них навичок відповідальної поведінки щодо власного здоров’я, наслідки ризикованої поведінки, виробленню власного ставлення до широкого кола питань, пов’язаних зі здоровим способом життя.

Лекції для учнів ліцею проведені «Фондом рятування дітей та підлітків України від наркотиків»

На базі ліцею протягом 2015-2016 навчального року заплановано та реалізується ряд лекцій для учнів по профілактиці негативних явищ спільно з «Фондом рятування дітей та підлітків України від наркотиків» на тему «Правда про наркотики». Лекції читали лектори фонду – Миславська І. Б. та Лунін М.В.. По завершенню «Фонд рятування дітей та підлітків України від наркотиків» надасть ліцею сертифікат по проведенню лекцій та профілактиці негативних явищ серед молоді.

Попередження девіантної поведінки серед підлітків

   Під девіантною (лат. Deviatio – відхилення) поведінкою слід розуміти:

1) вчинок, дії людини, що не відповідають офіційно встановленим чи фактично сформованим у даному суспільстві нормам (стандартам, шаблонам);

2) соціальне явище, виражене в масових формах людської діяльності, які не відповідають офіційно встановленим чи фактично сформованим у даному суспільстві нормам (стандартам, шаблонам).

Серед провідних шляхів попередження девіантної поведінки учнів та підлітків можна визначити:

–    пропаганду здорового способу життя;

–     залучення учнів до активної діяльності за інтересами (спортивної, трудової, технічної, музичної тощо);

–    організацію трудового виховання, що дає можливість залучити переважну частину схильних до девіантної поведінки учнів до цікавої роботи в позаурочний час, оволодіти їм певною спеціальністю;

–   проведення ранньої діагностики і педагогічної корекції;

–   оздоровлення середовища і надання допомоги неповнолітнім, які виявились у несприятливих умовах життя і виховання;

–    реалізацію індивідуального підходу з опорою на позитивні якості;

–    організацію самовиховання дітей підліткового віку.

 

Рекомендації психолога підліткам. Спілкування з товаришами.

1) Дізнайся краще самого себе. Знайди в собі цікаві якості – це допоможе привернути до себе однолітків і зберегти об’єктивне судження про інших людей.

2) Розвивай в собі чутливість і увага до внутрішнього світу іншої людини. Намагайся при розмові задавати питання, які цікавили б твого співрозмовника.

3) Пам’ятай, кожен гідний поваги, так як він – людина. Стався до інших так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе.

4) Виявляй частіше інтерес до іншої людини. Навчися знаходити в ньому гідності.

5) Не помічай дрібні недоліки товариша. Адже ти теж їх не позбавлений.

6) Розвивай вміння розуміти гумор. Намагайся віджартовуватися, якщо хтось іронізує з приводу твоєї зовнішності або успішності.

7) Умій вислухати товариша, вчися вести діалог, а не говорити монологи.

8) Вчися мислити творчо, займайся чим-небудь цікавим – це притягує.

9) Якщо ти втрачаєш друга, подумай, може бути, ви обоє змінилися, виросли, тому і розлучаєтеся. Завжди можна знайти нових друзів. Тільки справжні друзі залишаться з тобою на все життя.

Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією:

Перед початком уроку:
•  Готуйтеся!
•  Ретельно вивчайте матеріал.
•  Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.
• Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.
•  Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
•  Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.
•  Розслабтеся перед тестом, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
•  Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.
•  Не приходьте на урок з порожнім шлунком.
•  Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову атестацію,  не хвилюйтеся.

Під час уроку:

  • Уважно прочитайте завдання.
  • Розподіліть час на виконання завдання.
  • Сядьте зручно.
  • Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного.
  • Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів.