Інклюзивна освіта
ПОСТАНОВА КМУ від 14.02.2017 №88
ПОСТАНОВА КМУ від 10.07.2019 № 636
Методичні рекомендації організація навчання_ООП в 2019-2020 н.р
Пам’ятка батькам
- Основні терміни та законодавча база
Що таке інклюзія?
Інклюзія (від англ. inclusion — включення) — процес збільшення ступеня участі всіх громадян в соціумі, і насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку. Він передбачає розробку і застосування таких конкретних рішень, які зможуть дозволити кожній людині рівноправно брати участь в академічному і суспільному житті. При інклюзії всі зацікавлені сторони повинні брати активну участь для отримання бажаного результату. Інклюзія — це процес реального включення дітей з особливими потребами, з інвалідністю в активне суспільне життя і однаковою мірою необхідна для всіх членів суспільства.
Що таке інклюзивне навчання?
Здобувачі освіти з особливими освітніми потребами – особи з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту у закладах професійної(професійно-технічної) освіти;
Інклюзивна група – група у закладі професійної(професійно-технічної)освіти,в якій поряд з іншими здобувачами освіти навчаються одна або більше осіб з особливими освітніми потребами.
Діти з особливими освітніми потребами
Діти з особливими освітніми потребами – діти сліпі та із зниженим зором, глухі та із зниженим слухом, з тяжкими порушеннями мовлення, із затримкою психічного розвитку, з порушеннями опорно-рухового апарату, розумовою відсталістю, діти із складними вадами розвитку (у тому числі діти з розладами аутичного спектру).
- Утворення інклюзивної групи в закладі освіти.
Керівник закладу професійної (професійно-технічної) освіти на підставі письмового звернення здобувача освіти з особливими освітніми потребами або одного з його батьків (чи іншого законного представника), а також висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини (за наявності), що надається інклюзивно-ресурсним центром (за умови здобуття загальної середньої освіти), індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю (за наявності) утворює інклюзивну групу.
- Перелік документів при вступі на навчання дитини з особливими потребами до закладу професійно (професійно-технічної) освіти– до заяви додаються:
- медична довідка з висновком лікаря, що дитина може відвідувати освітній заклад;
- довідка дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;
- свідоцтво про народження;
- висновок ІРЦ (ПМПК);
- якщо дитина-інвалід – відповідні підтверджуючі документи або копії посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу, відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам»;
- копія індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда.